Positiv eller negativ?

Satt och lyssnade på radion för någon morgon sen, dom diskuterade hur mycket ens inställning och humör påverkar.
Och en tjej hon hävdade man alltid skulle tänka negativt för då blev man positivare överaskad. JAG BLEV SÅ JÄVLA FÖRBANNAD ! ALltså vad är det för jävla inställning? Jag vet, med god erfarenhet, att ALLTING går mycket bättre om man har en positiv inställning. Har många fina exempel, främst när det gäller sporten, för då blir allt så självklart vad gäller inställning.
Tillexempel om jag ska lägga en straff i innebandy och tänker att jag är king och kommer att sätta den så GÖR JAG DET ! Tänker jag istället att "fan vad bra den här målvakten är, jag har ju inte en chans" Så förösker jag ju inte ens.
Jag menar hur många av alla RIKTIGT bra idrottsmän och kvinnor har en dålig inställning eller tänker inför en match att det kommer att gå kasst.
Hon snackade även om att man inte kunde tänka positivt genom en sjukdom.Där har jag ett annat fint exmpel.
Det är om min mormor, hon har varit sjuk och då menar jag riktigt sjuk VÄLIDIGT länge.. haft x antal olika motgångar. MEEEEEEEEEEN har fixat alla !! Hon har bland annat haft cancer, hjärtat har kollapsat, hennes njurar har nu slutat fungera osv osv..
och tänka sig.. idag är hon fri från cancer, har ett hjärta som i alla fall fungerar så att hon orkar leva, och mot njurarna ska hon få börja med dialys. Hon har tillexempel legat på operationsbordet inför en operation och fått höra att det är bara några ynka procents chans att hon överlever. Hon har då tänkt positivt och fixat det.
Min mening är: INSTÄLLNING, det är fan i mig ALLT !!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kicka ut tjejen i radion! THIS GIRL is on fire! och du har så jävla rätt!

2008-09-24 @ 15:42:31
URL: http://soafli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0